Vapaalla jalalla -media
Retkeilykalastusta Kainuun korvesta Lapin tuntureille
”Vapaalla jalalla” on monipuolista kalastusta retkeilevällä otteella. Vaikka kalastus onkin keskiössä, olennaista sisällöissä on kokonaisvaltainen eräelämys. Valttikortti on huolella tuotetut videot (YouTube-kanava), jotka kestävät katselemisen useampaankin kertaan. Kalareissuja voi seurailla myös Instagramissa ja Facebook-sivulla ja blogista löytyy tekstejä kalastusvaelluksilta. Samalla voi poimia vinkit talteen omille kalaretkille!
Vapaalla jalalla -median ruorissa häärää media-alan ammattilainen ja kalastaja–eräilijä Oskari Reinman.
Yhteistyöhön?
Vapaalla jalalla -sisällöt tarjoavat hyvin kohdennetun kanavan kalastusta, retkeilyä ja/ja vaeltamista harrastavan asiakaskunnan tavoittamiseen. Suurin seuraajaryhmä on noin 25–40-vuotiaat suomalaismiehet. Onko yrityksesi kiinnostunut näkyvyydestä Vapaalla jalalla -sisällöissä?
Jos kiinnostus heräsi, ota yhteyttä, niin tuumataan yhdessä sopiva yhteistyö! Voit laittaa oman ehdotuksesi tai kysyä minulta ideoita. Yhteistyön hinta riippuu sovitusta kokonaisuudesta. Viestiä voi laittaa sähköpostitse: posti(a)vapaallajalalla.fi
Tavoittavuus:
Alta näet koontia tavoittavuusluvuista [luvut päivitetty 3/2024]. Laitapa viestiä, niin lähetän Vapaalla jalalla –mediakortin, josta selviää tavoittavuusluvut ja kohderyhmä tarkemmin.
Videot tavoittavin ja vaikuttavin markkinointikanava
YouTube-kanavalla on suurin seuraajamäärä ja tavoittamispotentiaali: Vapaalla jalalla -videoita katsotaan paljon ja ne sitovat ruudun ääreen paljon pidemmäksi aikaa kuin vaikkapa somepostaus.
– 14 900 tilaajaa
– 2 100 000 katselua videoilla yhteensä
– Videot keräävät yleisimmin 10 000 – 20 000 katselua julkaisuvuonna, mutta suosituimmille katseluita kertyy huomattavasti enemmän. Kanavalla on 13 vähintään 50 000 katselua kerännyttä videota.
Instagram tarjoaa monipuolisen ja kevyemmän alustan
Instagram (ja Facebook-sivu) mahdollistaa YouTube-videoita kevyemmin tuotettavan ja nopeamman kanavan asiakaskunnan tavoittamiseen feed-postausten, storiesin ja reelsien kautta.
– Instagramissa 6 900 tilaajaa
– Engament rate: 7,3 %
– Myös Facebook-sivu tavoittaa hyvin, seuraajia on 3 900.
Nettisivujen ja blogin kävijämäärät hyvässä nosteessa
Vapaallajalalla.fi-sivujen kävijämäärä on ollut nousussa viimeisen kahden vuoden aikana. Blogisisältöä on tarkoitus hyödyntää enemmän ja laajemmin tulevaisuudessa ja se mahdollistaa hyvin myös kaupallisen yhteistyön. Kalastusvaellustekstien lisäksi tarkoitus on lisätä opastavien vinkkijuttujen määrää.
– Vuonna 2023 katselukertoja sivuilla oli lähes 50 000.
Muita referenssejä
”Siviilityöni” puolesta olen mukana myös muissa saman alan projekteissa:
- Tuntemattomien kalavesien tulkit -sarjan leikkaaminen (Kalastajan kanava), kaudet 1–4 ja kausi 1 osittain
- Every Pike Counts -sarjan grafiikoiden suunnittelu ja tulostaulukot (Urpo Erämies), kaudet 2–4 (4. kausi tulossa keväällä 2024)
- Tekstejä Metsästys ja kalastus- ja/tai Erä-lehteen