Vapaalla jalalla -media
Retkeilykalastusta Kainuun korvesta Lapin tuntureille
”Vapaalla jalalla” on monipuolista kalastusta retkeilevällä otteella. Vaikka kalastus onkin keskiössä, olennaista sisällöissä on kokonaisvaltainen eräelämys. Valttikortti on huolella tuotetut ja visuaalisesti näyttävät videot (YouTube-kanava) ja sisällöt, jotka kestävät katselemisen useampaankin kertaan. Kalareissuja voi seurailla myös Instagramissa ja Facebook-sivulla. Blogista löytyy tekstejä kalastusvaelluksilta. Samalla voi poimia vinkit talteen omille kalaretkille!
Vapaalla jalalla -median ruorissa häärää media-alan ammattilainen ja kalastaja–eräilijä Oskari Reinman.
Yhteistyöhön?
Vapaalla jalalla -sisällöt tarjoavat hyvin kohdennetun väylän kalastusta, retkeilyä ja/tai vaeltamista harrastavan asiakaskunnan tavoittamiseen. Suurin seuraajaryhmä on noin 25–40-vuotiaat suomalaismiehet. Onko yrityksesi kiinnostunut näkyvyydestä Vapaalla jalalla -sisällöissä?
Jos kiinnostus heräsi, ota yhteyttä, niin tuumataan yhdessä sopiva yhteistyö! Voit laittaa oman ehdotuksesi tai kysyä minulta ideoita. Yhteistyön hinta riippuu sovitusta kokonaisuudesta. Viestiä voi laittaa sähköpostitse: posti(a)vapaallajalalla.fi
Tavoittavuus:
Alta näet koontia tavoittavuusluvuista [luvut päivitetty 1/2025]. Laitapa viestiä, niin lähetän Vapaalla jalalla –mediakortin, josta selviää tavoittavuusluvut ja kohderyhmä tarkemmin.
Videot tavoittavin ja vaikuttavin markkinointikanava
YouTube-kanavalla on suurin seuraajamäärä ja tavoittamispotentiaali: Vapaalla jalalla -videoita katsotaan paljon ja ne sitovat ruudun ääreen paljon pidemmäksi aikaa kuin vaikkapa somepostaus (keskimääräinen katselukerta YouTube-videoillani on n. 40% videon koko pituudesta).
– YouTubessa 17 300 tilaajaa
– 2 450 000 katselua videoilla yhteensä
– Videot keräävät yleisimmin 15 000 – 20 000 katselua julkaisuvuonna, mutta suosituimmille katseluita kertyy huomattavasti enemmän. Videot myös jatkavat katseluiden keräämistä seuraavienkin vuosien aikana (toisin kuin vaikkapa Instagramissa, jossa näkyvyyden aikaikkuna on lyhyt). Kanavalla on 15 vähintään 50 000 katselua kerännyttä videota.
Instagram tarjoaa monipuolisen ja nopeamman alustan
Instagram (ja Facebook-sivu) mahdollistaa YouTube-videoita nopeamman kanavan asiakaskunnan tavoittamiseen feed-postausten, storiesin ja reelsien kautta. Yhteistyöpakettiin on mahdollista sisällyttää sekä YouTube- että Instagram-yhteistyötä, jolloin hyödynnetään molempien kanavien parhaat puolet.
– Instagramissa 7 950 seuraajaa
– Myös Facebook-sivu tavoittaa hyvin. Facebook-seuraajia on 4 100.
Nettisivujen ja blogin kävijämäärät kovassa nousussa
Vapaallajalalla.fi-sivujen kävijämäärä on ollut nousussa viimeisen kolmen vuoden aikana. Tähän on vaikuttanut paljon myös oman verkkokaupan perustaminen, joka tuo sivulle kävijöitä ja teksteille lukijoita. Blogisisältöä on tarkoitus hyödyntää enemmän ja laajemmin tulevaisuudessa ja se mahdollistaa hyvin myös kaupallisen yhteistyön. Kalastusvaellustekstien lisäksi tarkoitus on lisätä opastavien vinkkijuttujen määrää.
– Vuonna 2024 katselukertoja sivuilla oli yli 170 000! Määrä kolminkertaistui edellisvuodesta!
Muita referenssejä
Työskentelen media-alan yrittäjänä. ”Siviilityöni” puolesta olen mukana myös muissa saman alan projekteissa:
- Every Pike Counts ja Every Perch Counts -sarjojen grafiikoiden ja tulostaulukoiden suunnittelu animointeineen (Urpoerämies Productions), Every Pike Counts kaudet 2–4 ja Every Perch Counts kausi 1 (tulossa keväällä 2025)
- Tuntemattomien kalavesien tulkit -sarjan leikkaaminen (Kalastajan kanava), kaudet 2–4 ja kausi 1 osittain
- Urpoerämies Productions -nettisivujen suunnittelu ja toteutus
- Tekstejä Metsästys ja kalastus- ja Erä-lehteen